Evde Spor Yapmak: Ev-Montreal Arası Bisikletle 20 Dakika

Dışarı çıkmaya üşeniyorsunuz, yada vaktiniz yok. O zaman doğru yerdesiniz.

Malzemeler:

  • Can sıkıntısı
  • İnternete bağlı bir bilgisayar
  • Kondisyon bisikleti
  • (İsteğe bağlı) Büyükçe bir televizyon

Küçükken hayatta sahip olduğum ilk ve tek bisikletim -abim sürerken irice bir bisikletli ile çarpışıp- haşat olunca ağıtlar eşliğinde bisiklet cennetine uğurlandı. Adalarda modalarda fırsat buldukça bisiklet kiralayıp sürsem de yeni bir bisiklet almadım.

Sanırım üniversiteye yeni başlamıştım yada hazırlanıyordum. ÖSS’nin hediyesi haraketsiz yaşamdan bunalmış olacağım ki eve bir kondisyon bisikleti aldık. Ancak hiçbir zaman düzenli bir şekilde kullanmadım. (çünkü çoook sıkıcı) Yine de nedense hep bir kenarda durdu kerata. Yaramaz çocuklar gösterge paneli kırdıktan sonra bile vazgaçmedim ondan, sahiplenmiştim bir kere. Abimle odalarımız ayrıldığında kendi odama taşıdım onu. Ve yine kullanılmamaya devam etti… Ta ki son bir haftaya kadar.

Yaz da geliyor, artık kendime çeki düzen vereyim derken atladım emektarın üstüne, bir hışım çevirdim pedalları, çevirdim çevirdim çevirdim… Olmuyor. Yine sıkıldım. :/ Müzik açayım bari. Çevir çevir çevir… Cık. Yine olmadı. En fazla on dakika katlanabiliyorum.

Motosikletsiz bir motosiklet tutkunu olarak son zamanlarda Youtube’tan pek çok motosiklet gezi videosu izledim. Çoğunlukla GoPro denilen müthiş gavur icadıyla birinci kişi bakış açısıyla çekilen bu videoları izlemek oldukça keyifli…

Sıkılmış bir vaziyette pedal çevirirken “Lan! Dur bi dakka. Yoksa?” diye bir ses yükseldi içimdem. Aydınlanmıştım. Sonunda onunla keyifli vakit geçirmenin yolunu bulmuştum. Youtube’ta kısa bir araştırmanın sonunda pek çok video buldum. Hatta bir oynatma listesi dahi oluşturdum. Açtım videolardan birini, bisikletimi bilgisayarımın tam karşısına konumlandırdım. Ha gayret çevirdim de çevirdim… :)

Favorim listenin başındaki “GoPro Bike Ride in Montreal” başlıklı video. Keyifli müzikleri ile 20 dakikalık bir Montreal gezisi sizi bekliyor.

Benim ilk tercihim tamamı bisiklet sürüşünden oluşan videolar. Bazı videolarda araya grup resimleri, yenilen yemeklerin resimleri serpiştirilmiş, çoğunlukla da 15-20 dakikayı geçen videolarda. Böyle videolar konsantrasyonunuzu etkileyebiliyor maalesef. Tam yamaçtan aşağıya kaptırmış gidiyorken araya önceki akşam yenilen yemekten kareler girmesi hoş olmuyor. Hayır konsantrasyonu geçtim insanı acıktırıyor namussuzlar. :)

Küçük bir not: İzlediğimiz ve beğendiğimiz videoları “Beğen”meyi unutmayalım, ki bu keyifli videolar daha da çoğalsın.

Keyifli -sanal- sürüşler

Güncelleme:

  • Arkaplanına müzik yerleştirilmemiş videolar için bir de müzik listesi oluşturdum, bir yandan videoyu bir yandan müzik listesini açarak muradınıza erebilirsiniz:
Bir Yorum Yazın

